fredag den 17. maj 2013

Tines professionelle identitet

18-5 2013
Skrevet af Tine
 
Her er nogle tanker jeg har gjort mig hernede:

Min professionelle identitet kommer til udtryk, i de ting jeg gerne vil ændre, de ting jeg ser som er anderledes. Jeg bliver mere og mere bevidst om, hvor vigtigt det er at have en uddannelse, så man kan reflektere og ikke bare konstatere uden fagligt og teoretisk baggrund.

Jeg ser hvor betydningsfuldt det er, man kan, tør og vil stå ved sine handlinger og være bevidst om hvordan man kan forsvare sine handlinger.

Hvor vigtigt det er, at teamsamarbejdet fungere, at man kan stole på hinanden og ved hvordan andre reagere i bestemte situationer. Forskellige kulturer spiller en stor rolle i det professionelle arbejde, og jeg ser det som essentielt at man kan lade sin egen kultur være hjemme og skabe en kultur sammen med borgerne i deres hjem.

Jeg er blevet bekræftet i, hvor vigtigt det er for borgerne at der har struktur i hverdagen. At det er tydeligt hvem der er på arbejde, og at tingene ikke bliver gjort på forskellige måder alt efter hvem der er på arbejde og hvad humør personalet er i. 

Husk på at det man kræver af borgerne, skal man også selv leve op til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bidragydere